Kako bo otrok vedno vedel, kdaj je čas za učenje

Pravilno organizirajte otrokov čas za učenje

Dobra organizacija je ključ do šolskega uspeha. Uspešni učenci si znajo dobro razporediti svoj čas za učenje, naloge in priprave na teste.

Če ste dobro organizirani, je učenje učinkovitejše, manj stresno in manj vas bo strah. Učenec, ki ve, da je v pripravo vložil dovolj časa, je bolj samozavesten, ko je na vrsti spraševanje in pisanje testov.

Dobra novica je, da svojega otroka lahko naučite teh spretnosti!

»Mami, a si kje videla moj-o …. (izpolnite manjkajočo besedo)«?
Če vaš šolar ne ve, kje so njegovi zvezki, zapiski, kdaj piše teste in podobno, mu lahko pomagate, da si ustvari nekakšen sistem in red. Kupite mu fasickel, v katerega bo vpenjal že opravljene naloge, govorne nastope in teste, ter še enega, v katerem bodo stvari, ki jih je potrebno še narediti (kot nekakšen opomnik).

Pri starejših šolarjih se lahko o tem pogovorite in naj sam predlaga, kakšen sistem bi mu ustrezal. Ko sistem osvoji, nekaj tednov občasno preverjajte, ali se tega tudi drži.

Organizacija časa za učenje
Upravljanje s časom za učenje  (foto:Unsplash)

»Ups, tole je pa bilo do danes!«

Preverite, ali ima vaš šolar – in ali ga tudi uporablja – urnik vseh zadolžitev, nalog in testov. Kupite mu ustrezen planer ali koledarček, če ga ne dobijo v šoli. Pomagajte mu, da bo zapisovanje zadolžitev in rokov postalo navada za vse predmete. Ko je naloga opravljena, naj jo odkljuka. Dobro je, da otroka že v prvih razredih osnovne šole navadimo na red, sicer gre kasneje težje in zahteva več naše vztrajnosti.

Nekaj spretnosti, ki izboljšujejo uspeh v šoli

Razporejanje časa.

V šoli običajno žal zmanjka časa, da bi učitelji uspeli naučiti otroke, kako pomembno je, da znamo pravilno razporejati svoj čas. Otrok bo praviloma potreboval našo pomoč, da mu bo ta veščina prešla v navado.

Najprej poskrbite, da bo vaš šolar redno pregledoval in dopolnjeval koledarček svojih zadolžitev. Naučite ga, da si bo znal razporediti čas za neko nalogo na več dni. Če vse delamo zadnji dan, gredo stvari pogosto narobe, ker smo vsi nervozni, se kregamo, rezultati kampanjskega dela pa so redko dobri. Če otroka naučimo delati po korakih (tako imenovani »baby steps«), bo svoje zadolžitve razdelil na manjše delčke, ki se mu bodo takoj zdeli bolj obvladljivi kot ena sama velika naloga. Učenci se pogosto ustrašijo večjih projektov, sploh če gre za novo področje. Otroku boste pomagali, če ga na začetku (prvih nekaj tednov) na tej poti spremljate in spodbujate urnik dela, ki sta ga skupaj začrtala. Na ta način bo manj možnosti, da bo govorni nastop nastajal zadnji večer zadnjega dne pred rokom.

Z otroki se pogovarjajte o tem, kaj se učijo. Pogovor o vsebini predmetov je boljši od pogovora o ocenah.

Naslovna fotografija: Unsplash